Saturday, September 23, 2006

Na kolejích stála...

Naše konverzace se občas zvrtne do krátkých slov. Občas do citoslovců. Ale tak je to správně. Občas se nemusíme bavit vůbec. Ale tak je to správně. Těžce při zemi. Dýcháme. Piju horký mlíko a čekám na sestru. Přemýšlím o cizích rozhovorech, co často slýchávám v autobusech. Dneska mi řekl kamarád, že jeho spolužačka má rakovinu. Už jsem to sice věděla dřív, ale stejně mě to překvapilo. Řekl to s takovou lehkostí. Jako kdyby oznamoval, že si koupil nový ponožky. Připomnělo mi to událost, kterou jsme zažily den po koncertě Placeba. Bolela mě hlava a cítila jsem se jako, kdybych měla kocovinu. Možná jsem byla jenom překvapená/ šokovaná ještě z minulý noci. Možná okouzlená novým zážitkem a poznatkem. Stejně jako má druhá polovička, o kterou tam šlo nejvíc. Tak to dopadne, když někoho začnete pokládat za asexuála a on náhle začne stlát postel. Jednu. No nic. Každopádně cestou zpět vlakem, zabrzdil vlak u polí plných lučního kvítí. Ptáci řvaly o stošest, všude to tak krásně vonělo. My byly těžce unavené, i když spokojené. Čekaly jsme na mladou vzrušenou průvodčí, která nám oznámila jistý fakt. "Nějakej sebevrah skočil pod vlak." Než se všechno vyšetřilo a hlasy cestujících ustaly, uplynuly dvě hodiny. Všichni byli tak příjemně zvědaví a rozrušení. Něco se totiž dělo. Poslouchala jsem slečnu Y...Moc se jí to tenkrát nelíbilo. Teatrálně vykládala něco o tom, jakej je ten chlap sobec, že skáče pod vlak a lidi musí čekat. Já si vyndala v klidu banán a začala svačit. Mezitím někdo smejval kus mozku z lokomotivy a policajti hledali kusy těla roztroušený po poli a louce. A v ten den a v tu hodinu právě někdo přestal dýchat. Někdo zemřel a všem lidem to bylo naprosto jedno. Někdo na ten den nikdy nezapomene, stejně jako já, ale narozdíl ode mně ten den někomu změnil život. A všichni cestující si odjeli do svých domovů, vyprávěly, co se jim stalo cestou a nikoho snad nikdy nenapadlo přemýšlet, že ten den někdo opravdu umřel, natož, co to bylo za člověka a proč to udělal. Tomu pánovi bylo kolem 40let a měl 160cm. Nikdo ho zatím nepostádá.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home